Aeolus upozorňuje klientov, aby neuhrádzali ďalšie platby za zájazd
Cestovná kancelária (CK) Aeolus, ktorá je v konkurze, upozorňuje klientov, aby neuhrádzali akékoľvek ďalšie platby za zájazd.
Viacerých klientov podľa cestovky oslovili provízni predajcovia, prostredníctvom ktorých si cestovatelia zakúpili zájazd. Žiadali od nich, aby doplatili hodnotu zájazdu, prípadne stornovali svoje hlásenie poistnej udalosti v poisťovni a aby v nadväznosti na to podpísali iné zmluvy o postúpení pohľadávok, prijali od nich namiesto plnenia z poisťovne vouchery a podobne.
Na základe informácie od Allianz – Slovenskej poisťovne Aeolus upozorňuje, že takýto navrhovaný postup pri likvidácii nárokov na náhradu škody nie je v súlade s poistnou zmluvou poistenia insolventnosti CK uzavretou medzi CK Aeolus a Allianz – SP.
„Pre plnenie vašich nárokov v žiadnom prípade nie je potrebné uhrádzať akékoľvek ďalšie platby a podľa poistných podmienok je možné poskytnúť poistné plnenie vám ako klientovi cestovnej kancelárie, v žiadnom prípade nie sprostredkovateľovi,“ zdôraznil Aeolus na svojej webovej stránke. CK zároveň upozornila, že ďalšie platby, ktoré by teraz klienti uhradili, nie sú už poistením kryté.
CK oznámila 31. marca na svojej webstránke, že sa voči nej začalo konkurzné konanie. Ešte predtým ohlásila, že po náročnej minuloročnej sezóne zastavuje predaj a realizáciu letnej sezóny 2020.
„Klientov, ktorí žiadali o storno zájazdu a doložili potrebné doklady, sme priebežne vybavovali a zálohy sme vracali až do času, kým sme nemuseli kvôli mimoriadnemu stavu zatvoriť kancelárie a nepodali návrh,“ informuje na svojej stránke CK Aeolus a poskytuje aj návod, ako sa ľudia domôžu zaplatených dovoleniek či záloh.