Rastislav Búgel Zo zahraničia

ŠOK turistu v supermarkete: Myslel si, že taška je zadarmo, dostal mastnú POKUTU

Za tovar zaplatil, nenablokoval však papierovú tašku. Turistu čakal vo Švajčiarsku poriadny šok.

Ilustračný obrázok k článku ŠOK turistu v supermarkete: Myslel si, že taška je zadarmo, dostal mastnú POKUTU
Zdroj: Pexels.com

29-ročný brazílsky turista Renan de Araujo na svoj pobyt vo švajčiarskej Ženeve tak skoro nezabudne. Hoci bol v krajine na konferencii, počas voľna sa vybral do predajne reťazca Migros. Chcel si kúpiť vychýrenú švajčiarsku čokoládu.

Využil samoobslužnú pokladňu, kde si zobral jednu z papierových tašiek. Sladkosti za 16,55 frankov zabalil, zaplatil a chystal sa opustiť predajňu.

Mastná pokuta za papierovú tašku

Ako informujú novinky.cz, hneď za pokladničnou zónou turistu zastavil pracovník SBS. Vyzval ho, aby mu ukázal pokladničný doklad. „Nikto sa ma nepýtal, či si prajem aj tašku, takže som si myslel, že je grátis,“ vysvetľuje Araujo a dodal: „Potom ma vzali do nejakej zadnej miestnosti.“

Tam mu dali vypísať formulár vo francúzštine a musel podpísať doklad na zaplatenie pokuty vo výške 200 frankov (vyše 213 eur). To všetko za papierové vrecúško v hodnote približne 40 centov.

Čo na to vedenie obchodu?

Turista sa snažil SBS vysvetliť, že o tom, že za papierovú tašku musí zaplatiť, nevedel. U nich v krajine sú totiž bezplatné. „Dali mi najavo, že sa o tom nedá vyjednávať a že ak to nepodpíšem, zavolajú políciu. Veľmi ma to rozčúlilo. Bolo to prvýkrát, čo som musel niečo riešiť s pracovníkmi bezpečnostnej služby," dodal.

Keďže to chcel mať čo najskôr za sebou, formulár podpísal. Zdá sa mu však, že pokuta 200 frankov za tašku v hodnote niekoľkých drobných, je privysoká. Reťazec ale stále trvá na svojom. „Naše papierové tašky treba zaplatiť. Cena je na nich uvedená, vrátane čiarového kódu,“ vysvetlil hovorca siete obchodov Migros.

Dodal, že pokuta 200 frankov platí pre krádeže v obchodoch bez ohľadu na výšku spôsobenej škody. Rozhodlo o tom vládne zastupiteľstvo daného kantónu a reťazce s tým nemôžu nič robiť. "99,9 percenta našich zákazníkov je poctivých a za nákupy riadne platí. Kto tak nerobí, musí počítať s dôsledkami. Krádeže sa v spoločnosti Migros nevyplácajú,“ uzavrel hovorca.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Prečítajte si tiež:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM