Slováci na Deň matiek berú obchody útokom: Sviatok dokonca predbehol aj Black Friday
Deň matiek je pre Slovákov druhým najväčším nákupným sviatkom a v nákupe darčekov predbieha dokonca aj Black Friday.
Deň Matiek (12. máj) je významným nákupným sviatkom na Slovensku, druhým najväčším po Vianociach a z pohľadu nákupu darčekov svojou obľúbenosťou zľahka prekonáva dokonca aj Black Friday. Tento deň, ktorý oslavuje a ctí matky, získava na význame nielen ako rodinná udalosť, ale aj ako kľúčový moment pre obchodníkov a značky na celom Slovensku.
Deň matiek druhý po Vianociach
Prieskum, ktorý uskutočnila prieskumná agentúra Perfect Crowd pre spoločnosť Allegro (1) , odhalil, že až 30% Slovákov kupuje darčeky na Deň matiek, čo predstihuje ďalšie významné dni ako Valentín (28%) alebo Black Friday (25 %).
Najaktívnejší v nákupe darčekov sú mladí dospelí vo vekovej kategórii 18–29 rokov, kde takmer polovica (48 %) pravidelne vyhľadáva darčeky pre svoje matky.
Táto veková skupina vykazuje významne vyššiu aktivitu v porovnaní so skupinou 30–39 rokov, kde takto nakupuje 29% ľudí, a skupinou spotrebiteľov vo veku 40–49 rokov, s účasťou 22 %.
Zaujímavé je, že muži a ženy nakupujú darčeky na Deň matiek takmer rovnako často (31 % vs 29 %).
Práve mladší dospelí často uprednostňujú online nákupy pre ich pohodlnosť a širokú dostupnosť produktov.
Čoraz viac nakupujeme online
Výsledky tiež ukazujú, že 62% Slovákov oceňuje možnosť nakupovať z pohodlia domova – bez ohľadu na príležitosť. Medzi ďalšími motivátormi pre online nákupy je aj lepšia cena (63 %), šírka ponuky (52 %), či možnosť prezrieť si recenzie produktov (32 %).
Prieskum tiež ukazuje, že až 77 % Slovákov má skúsenosť s nakupovaním na online trhoviskách, pričom medzi hlavné motivácie patrí výhodná cena, pohodlie a široký výber produktov.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné