Zo zahraničia

Pražské letisko sa snaží vyriešiť PROBLÉMY s batožinou: Lieky majte radšej pri sebe, radí

Problémy s odbavením batožiny pražské letisko rieši rieši. Posilnilo aj pracovné kapacity.

Ilustračný obrázok k článku Pražské letisko sa snaží vyriešiť PROBLÉMY s batožinou: Lieky majte radšej pri sebe, radí
Zdroj: TASR

Povolali krízového manažéra

Letisko Václava Havla v Prahe v reakcii na problémy s odbavovaním batožiny dočasne posilnilo kapacity na nakládke a vykládke kufrov administratívnymi pracovníkmi letiska. Pre problémy s odbavovaním batožiny a nedostatok zamestnancov povolalo krízového manažéra.

V stredu to oznámil predseda predstavenstva letiska Jiří Pos. Úlohou manažéra bude podľa Posa posilniť vedenie spoločnosti a eliminovať akýkoľvek podobný exces v priebehu letnej sezóny, informuje spravodajkyňa TASR.

„Letisko Praha sa rozhodlo do vedenia spoločnosti povolať krízového manažéra a o ďalšom riadení tejto spoločnosti sa bude rokovať v budúcich týždňoch,“ oznámil Pos s tým, že jeho ďalšie úlohy vyplynú z analýzy situácie na letisku v uplynulých dňoch.

V priebehu stredy by nemalo dochádzať k problémom s nakládkou, výdaj kufrov sa však oneskoriť môže. Uviedla to hovorkyňa letiska Klára Divíšková, informuje spravodajkyňa TASR v Prahe.

Priznali problémy

Letisko priznalo problémy s odbavením batožiny pri deviatich odletoch od nedele 30. júna do utorka 2. júla. Takmer polovica týchto kufrov je už podľa Divíškovej na ceste za svojimi majiteľmi a zvyšok chce letisko odoslať v priebehu stredy. „Počas včerajšieho dňa odleteli už všetky linky s plnou nakládkou. Počas dnešného dňa by už nemalo dochádzať k problémom s nakládkou batožiny,“ uviedla hovorkyňa. Letisko aj handlingová spoločnosť sa cestujúcim za komplikácie ospravedlnili.

Podľa svojich slov pristúpili k viacerým opatreniam. „Situáciu sa podarilo stabilizovať vďaka posilneniu personálnych kapacít pri nakládke a vykládke batožiny z radov administratívnych pracovníkov Letiska Praha. V ďalších týždňoch dôjde následne k zvýšeniu kapacít vďaka spolupráci s personálnymi agentúrami,“ uviedla Divíšková s tým, že nastavujú aj niekoľko dlhodobých opatrení.

Čo radí letisko?

Keďže prioritou letiska je odbavenie kufrov cestujúcich, ktorí z Prahy odlietajú, problémy môžu pretrvávať pri ich výdaji. Letisko preto pri dlhšom čakaní odporúča cestujúcim vyplniť reklamačný formulár pri priehradke handlingovej spoločnosti a batožinu im do troch dní pošlú na uvedenú adresu.

Dôvodom problémov je podľa Divíškovej predovšetkým preťaženosť vzdušného priestoru, z čoho vznikajú veľké meškania a kumulácia premávky. Ďalším z dôvodov je nedostatok pracovníkov. „Intenzívne pracujeme na tom, aby sa nečakaná situácia vyriešila. K náprave musí dôjsť tiež v rámci systémového riešenia v európskom vzdušnom priestore, čo, bohužiaľ, neočakávame,“ dodala.

Letisko preto cestujúcim aj napriek súčasnej stabilizácii situácie odporúča zbaliť si v nasledujúcich dňoch na palubu lieky a nevyhnutné hygienické potreby.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM