Cez 500-tisíc Slovákov. Policajná predvianočná kampaň si robí žarty zo zločincov. Žne megaúspech
Predvianočnú kampaň polície o hľadaných Slovákoch videlo na sociálnej sieti viac ako pol milióna ľudí. Inšpirovali sa Europolom.
Takýto úspech asi nečakali. Predvianočnú kampaň polície o hľadaných Slovákoch videlo na sociálnej sieti viac ako pol milióna ľudí. Informoval hovorca Prezídia Policajného zboru (PZ) Michal Slivka.
Pre vianočnými sviatkami polícia zverejnila na sociálnej sieti vianočné pohľadnice, ktoré odoslali vytypovaným štyrom Slovákom. Všetci sa mali dopustiť závažnej trestnej činnosti a patria medzi najhľadanejších Slovákov.
- Išlo o Ľuboša Kosíka, ktorý je na úteku od 2016 a hľadaný je pre vydieranie.
- Viliam Mišenka je hľadaný pre úkladnú vraždu, a na úteku je od 2018.
- Henricha Szűcsa hľadá polícia za vydieranie a zločineckú skupinu, na úteku je tri roky.
- Hľadá aj Mariána Štajgára za vraždu, ktorý uteká od 2012, priblížil Slivka.
Na statusy celkovo ľudia, podľa Slivku, zareagovali prostredníctvom lajku či emotikonu 7324-krát. Pridali aj 223 komentárov a príspevky šírili 299-krát.
„Súčasťou bannerov boli humorné texty, ktoré sa týkali charakteristiky spôsobu života alebo vzhľadu hľadanej osoby, pričom všetci boli odkazovaní na návštevu adresy v Bratislave, na ktorom sídli ústav na výkon väzby a ústav na výkon trestu odňatia slobody," priblížil hovorca.
Viceprezidentka PZ Jana Maškarová hovorí, že spojenie vážnej témy s humorným spracovaním sa dostalo k vysokému počtu užívateľov. Tým sa podľa nej úmerne zvyšuje šanca na získanie akýchkoľvek užitočných informácií pre policajtov.
„Pre niektorých užívateľov boli tieto osoby určite niečím novým, a preto sme radi, že sa im takýmto spôsobom dostali do povedomia. V podobných kampaniach budeme pokračovať aj v budúcnosti," povedala Maškarová.
Slivka poznamenal, že spracovanie kampane bolo inšpirované minulými kampaňami Europolu. V minulosti Europol odhaľoval tváre a identity hľadaných zločincov z celej Európy prostredníctvom adventného kalendára.