Mliekarenský gigant prestrelil: Šokujúcu reklamu na mlieko ZAKÁZALI
Video malo byť reklamou na mlieko, no pobúrilo ľudí. Diváci ho spájajú aj so sexizmom.
Najväčší juhokórejský mliekarenský gigant vytvoril reklamu, ktorá v krajine vyvolala veľké vášne a diskusie. Video malo byť reklamou na mlieko, no ukazuje ženy, ktoré sa v prírode začnú meniť na kravy pasúce sa na lúke.
Diváci ho spájajú aj so sexizmom. Informuje o tom portál BBC. Poburujúce video stihla spoločnosť síce už stiahnuť, no reklama sa na internete nekontrolovateľne šíri ďalej. Pozrieť si ju môžete na konci článku.
Konečne sme ich zachytili…
Klip vyobrazuje muža s fotoaparátom na potulkách krajinou. „Konečne sa ich podarilo zachytiť na video na čistom a nedotknutom mieste,“ prihovára sa divákom v reklame mužský hlas.
Video potom začne ukazovať na skupinku žien, ktorá pije z potoka a cvičí jogu. Tú objaviteľ natáča tajne, no keď pritom nechtiac šliapne na konár, ženy spozornejú a zmenia sa na kravy.
Reklama propagujúca mlieko je zakončená slovami, v ktorej sa firma chváli, že mlieko spoločnosti Seoul Milk je úplne organické a ich zvieratá sú chované uprostred prírody.
Problémov je viac
Takto vyobrazenie žien však nie je jediným problémom. „Reklama vyvolala celoštátnu diskusiu o otázkach sexizmu a rodovej citlivosti, no kritika sa neobmedzovala len na ženy, ktoré sú zobrazované ako kravy,“ upozorňuje BBC.
Niektorí v reklame vidia fenomén s označením molka, teda nelegálneho natáčania ľudí, ktoré je zaostrené najmä na nežnejšie pohlavie. V Južnej Kórei pritom tento nebezpečný trend nechceného sledovania stále narastá.
Firma sa stihla za reklamu ospravedlniť. „Úprimne sa ospravedlňujeme všetkým, ktorí sa cítili nepríjemne dotknutí reklamou na mlieko uverejnenou 29. novembra,“ informovala verejne spoločnosť Seoul Dairy Cooperative, pričom dodala, že bude dbať na to, aby sa niečo také už nezopakovalo.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné