Máme si pohnevať hostí a VYHADZOVAŤ? Podnikateľom sa nepáči selekcia hostí
Prevádzky nemusia hlásiť, aký režim pre vstup návštevníkov zvolili. Musia však v priestoroch vyznačiť, ktorý režim platí a následne ho dodržiavať.
Mnohí podnikatelia nepovažujú za správne, že by mali hostí selektovať. Uviedla to pre TASR Magdaléna Koreny, hovorkyňa iniciatívy Pomoc pre gastro, v reakcii na povinnosť prevádzok vybrať si režim pre hostí a vyznačiť ho.
Náročná kontrola
„Pre gastro a aj iné prevádzky je veľkou zmenou nového COVID automatu kategorizovanie hostí do skupín. Máme zatiaľ spätnú väzbu, že táto kontrola bude náročná finančne, personálne, ale aj morálne. Mnohí podnikatelia nepovažujú za správne, že by mali takto svojich hostí selektovať,“ priblížila.
Podľa Koreny sa obávajú takéhoto postupu z jedného dôvodu, aby si „nepohnevali“ hostí. „Obavy sú, žiaľ, oprávnené, lebo vidíme, ako veľmi je naša krajina názorovo polarizovaná, čo sa týka nielen očkovania, ale napríklad už len nosenia rúšok. Je však ešte skoro odpovedať na túto otázku všeobecnejšie, keďže v oranžovej zóne s obmedzeniami je zatiaľ len 9 okresov,“ podčiarkla.
Aký bude režim?
„Odhadujeme však, že ak sa pandemická situácia výrazne a rýchlo zhorší na celom Slovensku, že zrejme prevádzky uprednostnia tzv. OTP skupinu hostí. Pretože potrebujú mať otvorené prevádzky a potrebujú tržby. Ale je to len odhad, máme aj také reakcie od podnikateľov, že budú otvorení pre všetkých hostí. Musíme počkať,“ dodala Koreny.
Prevádzky nemusia hlásiť, aký režim pre vstup návštevníkov zvolili. Musia však v priestoroch vyznačiť, ktorý režim platí a následne ho dodržiavať. Jednotlivé režimy môžu prevádzky striedať, ich trvanie nie je stanovené. V súvislosti s novými vyhláškami účinnými od pondelka (16. 8.) k organizácii hromadných podujatí a k činnosti prevádzok to uviedol Marek Eliáš z odboru komunikácie Úradu verejného zdravotníctva (ÚVZ) SR.
Prevádzkovatelia a organizátori hromadných podujatí si po novom sami určia, ktorým osobám umožnia vstup do prevádzky. Na výber majú z troch režimov, a to plne zaočkovaní, OTP (očkovaní, testovaní, po prekonaní COVID-19) a tzv. základ, teda všetci zákazníci bez rozdielu.
Ilustračné foto