Rastislav Búgel Zo Slovenska

Klienti známej banky zažili ŠOK: Z účtov im zrazu strhli STOVKY eur! Čo sa stalo?

Ak ste klientom tejto banky, možno aj vy ste si všimli, že sa vám z účtu stratili stovky eur. Banka a známy obchod vysvetľujú, čo sa stalo.

Ilustračný obrázok k článku Klienti známej banky zažili ŠOK: Z účtov im zrazu strhli STOVKY eur! Čo sa stalo?
Zdroj: TASR/DPA , TASR/Radovan Stoklasa

ČSOB banka rieši na Slovensku nepríjemný problém. Ako informuje SME, jej klienti začiatkom novembra zistili, že im z účtov zmizli stovky, v niektorých prípadoch až tisíce eur. Podľa portálu ide o staré platby v predajniach Lidl. Viacerí klienti pritom skončili so záporným zostatkom na bankovom účte.

Čo sa stalo?

Klienti sa začali sťažovať už v pondelok. Zasiahnutí klienti podľa denníka tvrdia, že ide o platby stiahnuté za obdobie posledných mesiacov až jedného roka. Keďže banka ľudí vopred neupozornila, obávali sa, že sa im niekto nabúral do účtu a peniaze ukradol.

Našťastie, nie je to tak. ČSOB aj Lidl pre SME potvrdili, že o situácii vedia a že nejde o podvod alebo napadnutie účtov klientov.

"V ojedinelých prípadoch môžu naši klienti v týchto dňoch zaevidovať odúčtovanie finančných prostriedkov za platby kartou u vybraných obchodníkov, ktoré boli realizované ešte v uplynulých mesiacoch, no z ich účtu zúčtované až s oneskorením v týchto dňoch,“ povedala pre denník banka.

Reaguje ČSOB aj Lidl

V utorok (5. novembra) sa k problému banka vyjadrila aj na svojom webe. „V tomto prípade sa nejedná o duplicitné alebo nezrealizované platby, ale o oneskorené odúčtovanie v minulosti zrealizovaných platieb. Preto nie je nutné z Vašej strany realizovať žiadne kroky. Napriek tomu, že chyba bola zapríčinená treťou stranou, a nie ČSOB, sa Vám za vzniknutú situáciu ospravedlňujeme,“ píše ČSOB.

Na problém ľudia upozorňovali aj v komentároch pod príspevkami spoločnosti Lidl na Facebooku. „Mrzí nás vzniknutá situácia, ale je to problém na strane banky. Ide o oprávnené zúčtovania starých platieb, ktoré v čase keď vznikli, aj rok dozadu, Vám neboli z účtu odpísané, nám však boli preplatené korektne. My, ako Lidl s tým nemáme vôbec nič spoločné a žiaľ, to ani nevieme nijakým spôsobom riešiť. Oslovte s tým svoju banku. Ďakujeme za pochopenie,“ reagoval Lidl.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Ďalšie lákavé články

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM