Rastislav Búgel Technológie

Facebook chce opäť prilákať mladých ľudí: Testuje úplne NOVÚ funkciu! O čo ide?

Facebook bojuje o mladých používateľov, ktorých čoraz viac lákajú konkurenčné sociálne siete. Pomôcť mu v tom má aj pripravovaná novinka.

Ilustračný obrázok k článku Facebook chce opäť prilákať mladých ľudí: Testuje úplne NOVÚ funkciu! O čo ide?
Zdroj: Pexels.com

Sociálna sieť chce opäť získať popularitu medzi mladými ľuďmi. Rozhodla sa prilákať „generáciu Z“, ktorá je aktuálne aktívna na iných platformách.

Zmeniť chce dizajn mobilnej aplikácie, no pripravuje ešte jednu novinku.

Podľa NBC News majú mladí ľudia tendenciu využívať Facebook na získanie prehľadu o dianí v ich lokalite.

„Mladší používatelia majú tendenciu používať aplikáciu ako nástroj na nájdenie spolubývajúcich, výhodné obchody a pripojenie sa k virtuálnym skupinám, ktoré sú v súlade s ich koníčkami a záujmami,“ píše server.

Nová záložka v aplikácii

V aplikácii so zmeneným dizajnom má pribudnúť záložka „Miestne“. Spoločnosť ju už testuje v niekoľkých amerických mestách. Jej cieľom je spojiť udalosti, videá, ponuky z Marketplace a podujatia v okolí.

„Vieme, že ľudia používajú Facebook na spojenie so svojimi miestnymi komunitami, takže investujeme do spôsobov, ako to urobiť ešte jednoduchšie. Testujeme zážitok, ktorý spája najlepší miestny obsah z celého Facebooku – z miest ako Marketplace, Skupiny a Udalosti – do jednej karty s názvom Miestne. Či už ide o aktivity v okolí, miestne skupiny ponúkajúce bezplatné veci alebo odporúčania týkajúce sa zaujímavých miest v okolí, všetko nájdete na novej karte Miestne,“ informovala Meta.

Zamerajú sa aj na videá

Lákadlom môže byť aj týždenný alebo víkendový súhrn zaujímavých akcií, ktoré sa budú konať v okolí. Keďže mladí ľudia prešli k TikToku a podobným platformám, Facebook sa zameria aj na video. Videá budú po novom v aplikácii zobrazované na celú obrazovku. Nový prehrávač spojí krátke, dlhé aj živé videá na jednom mieste, pričom medzi nimi bude možné „nekonečne“ skrolovať ako na iných platformách.

„Mladí dospelí na Facebooku trávia takmer 60 % svojho času v aplikácii sledovaním videí a viac ako polovica mladých dospelých sleduje videá denne – preto sa chceme uistiť, že vytvárame zážitok z videa, ktorý im pomôže získať cenné tipy, rady a odporúčania,“ dodala spoločnosť, ktorá potvrdila, že bude pokračovať aj v implementácii ďalších noviniek založených na umelej inteligencii.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Prečítajte si tiež:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM