Dráčik v PROBLÉMOCH? Autor čudných textov je ODHALENÝ: Pozrite sa, kto to PÍŠE!
Známe hračkárstvo čelí škandálu. Ďalšie zvláštne bannery pribúdajú a najnovšie sa ich autor po prvý raz podpísal.

Hračkárstvo Dráčik na svojich webových stránkach pravidelne uverejňuje texty týkajúce sa aktuálneho spoločenského a politického diania.
Mnohé z nich spĺňajú všetky prvky konšpirácií. Viacerých Slovákov tiež pobúrilo, že nevhodné bannery našli práve na stránke s detským sortimentom. Teraz vyplávali na povrch ďalšie skutočnosti.
Kto písal texty?
Autor kontroverzných textov bol dlho neznámy. To sa však zmenilo a pod jeden z posledných príspevkov sa prvý raz podpísal. Ide o majiteľa siete obchodov Dušana Víglaského.
Šéf firmy uverejnil banner, v ktorom polemizuje nad celou situáciou a ďakuje za priazeň tým, ktorí zdieľajú jeho názory.
„Úprimne Vám ďakujem za obrovskú podporu. Mám z toho radosť, že toľkým ľuďom záleží na osude Slovenska, čím zároveň troškou prispievame k tomu, že táto planéta je ešte nad vodou,“ prihovára sa v texte Víglaský. Pokračuje tým, že ľudia a svet sa zbláznili.
„O Dráčik nemajte starosť. Kupujte len pre radosť a koľko potrebujete. Čakajú nás dosť náročné časy, kým nestrasieme hydru z nášho chrbta. Zíde sa vám každé euro. Nestrácajme nádej, netreba bedákať a lamentovať, ale hľadajme spôsob, ako byť užitočný a pomáhať si,“ odkazuje Víglaský.
Dávajú ruky preč
Sieť hračkárstiev už na svoje angažovanie sa zrejme dopláca. Spoločnosť LEGO, jeden z najväčších dodávateľov pre Dráčik, naznačila, že zvažuje rozviazanie spolupráce.
Vyplýva to z komentára, ktorý LEGO uverejnilo na svojom Facebooku pre český a slovenský trh. Jeden z komentujúcich sa spoločnosti na kontroverzné odkazy Dráčika pýtal, na čo firma odpovedala: „Boli sme sklamaní, keď sme videli komunikáciu na webe Dráčik a pozastavili sme propagačnú inzerciu, zatiaľ čo situáciu preskúmavame.“
Najnovšie sa k téme vyjadril aj výrobca a dodávateľ hračiek ALBI. „S názormi pána Víglaského nesúhlasíme a dištancujeme sa od nich. Medzi naše firemné hodnoty patria okrem iných tolerancia a rovnoprávnosť,“ uviedla pre TVNOVINY.sk marketingová špecialistka ALBI Ivana Šulganová.
Či však firma urobí aj nejaké kroky v oblasti obchodného partnerstva, je zatiaľ otázne.
Kontroverzné témy
Prvé bizarné bannery sa začali na webe Dráčika objavovať ešte počas pandémie COVID-19. Spochybnňovali očkovanie a verejne od neho odhovárali. Neskôr sa vznikali texty o ďalších aktuálnych témach.
„Priateľ ťa neoberie o suverenitu, iba otrokár. Slobodný človek sa suverenity dobrovoľne nevzdá, iba otrok. My sme Slováci, nie otroci,“ znel ďalší zvláštny text, ktorý svojho času visel na stránke eshopu. Niektoré príspevky tiež pojednávali o LGBTI komunite.
Nedávno na webe Dráčika pribudol banner s titulkom Legenda o dúhovom náčelníkovi, ktorý vyvolal zvlášť veľkú pozornosť. Ide o akýsi fiktívny príbeh, ktorého postavy majú symbolicky pripomínať ľudí z politiky. Vystupujú v ňom napríklad kmene ako „Čaputiovia“ a „Progrešania“. Ďalej sa v ňom spomína „Naďolez, pre ktorého nebola diera, do ktorej by nedokázal vliezť“. Tu má ísť zrejme o ministra obrany Jaroslava Naďa.