Definitívny KONIEC! Dovolenkári sú v ŠOKU, krachujúca cestovka zrušila VŠETKY zájazdy
Tisícom dovolenkárov ostali len oči pre plač. Veľká cestovka krachuje a zrušila všetky plánované cesty.

Ako sme vás už informovali, tretia najväčšia cestovná kancelária FTI podala tretieho júna na okresnom súde v Mníchove návrh na začatie konkurzného konania.
Cestovná kancelária hneď zrušila možnosť rezervácie nových zájazdov. Správy zastihli aj množstvo Slovákov, ktorí boli v tom čase na dovolenke. Dozvedeli sa, že ich pobyt sa ukončí a čaká ich predčasný návrat na Slovensko.
Predseda Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Roman Berkes vtedy pre tvnoviny.sk potvrdil, že problém sa týkal desiatok Slovákov.
Je koniec
Kým doposiaľ boli zrušené len zájazdy s odjazdom do piatka 5. júla, teraz prišli zlé správy.
„Cestovka od 6. júla ruší všetky zájazdy. Dotknúť sa to má 175-tisíc klientov,“ píše portál tn.cz.
Hotelu mali zaplatiť ešte raz!
Viacerých ľudí čakajúcich na vytúženú dovolenku tak zastihli nepríjemné správy. Jedným z nich je aj Čech Ladislav, ktorý bol na dovolenke v Egypte. Tesne pred odletom domov sa všetko pokazilo.
„Zavolali nám z recepcie hotela s tým, že musíme zaplatiť celý pobyt. Potom si to vraj máme vybaviť s cestovkou a poisťovňou. Delegát FTI nedvíha telefón a neodpísal. Volali sme do Airstop a tí nám povedali, nech zaplatíme, že to poisťovňa niekedy vráti,“ prezradil.
Čo bude s peniazmi?
Jan Papež z českej Asociácie cestovných kancelárií považuje takéto jednanie za nehorázne. „Niektorí sa dostali do naozaj nepríjemnej pozície, pretože hoteliéri vybehli na českých klientov, že chcú znova zaplatiť,“ vysvetľuje.
Odcestovať malo s FTI ešte 6-tisíc Čechov. Jakub z Prahy zaplatil za rodinnú dovolenku cez jednu z agentúr 100-tisíc korún (vyše 4-tisíc eur). Najprv mal informácie, že sa všetky zájazdy rušia, o deň neskôr však dostal e-mail, ktorý hovoril o tom, že ich o prípadnom konaní zájazdu budú informovať. Teraz nevie, čo bude ďalej.
Požiadajte o vrátenie
Zaplatené zálohy by mali byť všetkým 175-tisícom klientov vrátené z nemeckého fondu cestovného ruchu DRSF. „Týka sa to ale len celých predaných balíčkov, nie jednotlivých služieb, ako sú napríklad lety, transfery alebo hotely,“ dodáva server.
Táto situácia sa týka aj vyššie spomenutého Jakuba. Keby zájazd sám predčasne zrušil, hrozilo by mu dokonca, že by musel zaplatiť storno poplatky.
Jan Papež vraví, že ľudia teraz budú mať veľký problém. „Nie je tu žiadne vyhlásenie ani tej poisťovne, ktorá poistila FTI, ani nemeckej vlády, že garantovali vrátenie všetkých peňazí,“ vraví s tým, že klienti by mali čo najskôr požiadať o vrátenie peňazí zo spomenutého fondu.
A čo ak by sa zájazd predsa len na poslednú chvíľu konal? V tom prípade by ste svoju žiadosť o kompenzáciu jednoducho stiahli.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné