ELA Správy Ako ušetriť

V akej SUME bude váš dôchodok? Už aj MLADŠIE ročníky sa to dozvedia z elektronickej kalkulačky

Sociálna poisťovňa opäť zvyšuje rozsah a posúva na novú úroveň elektronické služby pre svojich klientov.

Ilustračný obrázok k článku V akej SUME bude váš dôchodok? Už aj MLADŠIE ročníky sa to dozvedia z elektronickej kalkulačky
Zdroj: TASR/DPA , TASR/Martin Baumann

Aj mladšie ročníky

Do Elektronického účtu poistenca (EUP) prekonvertovala z papierovej do digitálnej podoby údaje o dôchodkovom poistení už aj pre mladších klientov vo veku 39 rokov (po ročník narodenia 1984).

„Doteraz mali v záložke EUP Príprava na dôchodok prístupné údaje poistenci starší ako 45 rokov. Navyše si už môžu zistiť aj orientačnú sumu svojho dôchodku. Sociálna poisťovňa uvádza do praxe novinku – automatickú Kalkulačku na informatívny výpočet starobného dôchodku. Klienti tak nemusia žiadať o papierovú písomnú informáciu a viac ako mesiac čakať na jej doručenie – údaje majú prístupné kedykoľvek, kdekoľvek, online. EUP aktuálne využíva viac ako štvrť milióna poistencov,“ informuje sociálna poisťovňa o novinke na svojom webe.

Nemusíte na pobočku

„Tentokrát v EUP pribudne ďalšia služba. Ľudia, ktorí sa blížia k dôchodkovému veku, si budú môcť zistiť, v akej výške im orientačne vychádza dôchodok. Odteraz im na to bude stačiť len zopár klikov,“ povedal minister práce, sociálnych vecí a rodiny Erik Tomáš.

Doteraz musel klient o prehľad období dôchodkového poistenia a informatívny výpočet sumy dôchodku žiadať. Po novom namiesto čakania na papierové výpisy, čo môže trvať aj 60 dní, získa informácie ihneď.

Nemusí navštevovať pobočku ani čakať na doručenie informácií. „Teraz má všetko k dispozícii na pár klikov – kedykoľvek, kdekoľvek, online. Mojim kolegom patrí za túto užitočnú pomôcku úprimná vďaka a verím, že ju ocenia aj naši poistenci,“ dodal Michal Tariška.

Cieľom Sociálnej poisťovne je podľa neho zostať lídrom v elektronizácii služieb štátnej a verejnej správy. „Toto je jeden z ďalších krokov na ceste elektronizácie Sociálnej poisťovne. Postupne chceme v súlade s Plánom obnovy postupovať tak, aby nemusel klient pri riešení životných situácií o dávku žiadať, ale na nárok na dávku ho upozorní sama Sociálna poisťovňa – a dávku vyplatí,“ načrtol z vízií Sociálnej poisťovne, ktoré budú v nasledujúcich rokoch pre jej zamestnancov ďalšou výzvou.

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM