Rastislav Búgel Zo Slovenska

Okay NEKONČÍ, bol to len marketing! Zákazníci sú POBÚRENÍ a v pozore je už aj SOI

"Zatvárame – Všetko musí preč," uvádzala známa sieť predajní. Ako sa ukázalo, išlo len o kampaň a zákazníci sú poriadne vytočení.

Ilustračný obrázok k článku Okay NEKONČÍ, bol to len marketing! Zákazníci sú POBÚRENÍ a v pozore je už aj SOI
Zdroj: Okay.sk

Už niekoľko mesiacov sa hovorí o tom, že známa sieť predajní elektroniky a nábytku Okay je v problémoch. Počas júna české Hospodářské noviny písali o tom, že sa spoločnosti nepodarilo zohnať investora a pristúpiť musela k drastickým krokom. Spustiť sa mala dokonca vlna výpovedí a rozhodnúť sa malo aj o zatvorení časti predajní.

Končia?

Po týchto medializovaných informáciách sa tak nemožno čudovať, že ľudia negatívne zareagovali, keď sa koncom uplynulého mesiaca na webe Okay objavil oznam „Zatvárame – Všetko musí preč.„ “4. 7. o 20:00 zatvárame predajne OKAY. Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny na e-shope aj predajniach," písalo sa ďalej v ozname.

Kým časť ľudí si informáciu vyložila ako koniec siete predajní, ďalší zákazníci za tým začali šípiť niečo iné. Ako sa ukázalo, pravdu mala druhá skupina ľudí.

Predajne totiž aj po termíne 4.7. fungujú v bežnom režime. Spoločnosť sa teraz bráni, že išlo len o nevinnú marketingovú kampaň.

Kampaň, ktorá nahnevala ľudí

„Išlo o marketingovú kampaň, ktorú realizujeme už viac ako 10 rokov. Doposiaľ sme ju robili len na lokálnej úrovni, teraz po prvý raz na republikovej úrovni. To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. 7. o 20:00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať,“ povedal pre tvnoviny.sk marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl.

Pod príspevkom oslavujúcim 30. výročie siete Okay na profile na Facebooku sa množia nahnevané komentáre.

„Pred dvoma týždňami ste zatvárali predajne a odrazu oslavujete. Biznis ako sviňa,“ píše Marcel.

„To je až nechutne sprostý marketing,“ uviedol Nikolas a Róbert dodáva: „Treba poslať podnety na SOI-ku. Prezentovať nepravdivé tvrdenia, že tovar je dostupný iba po určitý čas a tváriť sa, že obchodník zatvára prevádzkareň a ruší predaj, pričom tomu tak nie je, je definované ako nekalá obchodná praktika.“

Na rade je SOI

Ako sa ukázalo, na SOI-ku (Slovenskú obchodnú inšpekciu) z posledného komentára možno skutočne dôjde.

SOI pre tvnoviny.sk potvrdila, že aktuálne neeviduje žiadny podnet. „V tejto súvislosti si tunajší inšpektorát dovoľuje uviesť, že v súčasnosti neeviduje podania spotrebiteľov, týkajúce sa marketingovej kampane obchodníka OKAY Slovakia, spol. s r. o.,“ znie stanovisko SOI pre Bratislavský kraj.

Podľa informácií portálu by sa však inšpekcia mala prípadom zaoberať. Potvrdzujú to aj Topky.sk, ktorým Slovenská obchodná inšpekcia vysvetlila: „v zmysle § 4 ods. 2 písm. a) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov obchodník nesmie používať nekalé obchodné praktiky. Obchodná praktika, ktorá je v rozpore s požiadavkami odbornej starostlivosti a vo vzťahu k produktu podstatne narušuje alebo môže podstatne narušiť ekonomické správanie priemerného spotrebiteľa, ku ktorému sa obchodná praktika dostane, alebo ktorému je adresovaná, alebo priemerného člena skupiny spotrebiteľov, ak je obchodná praktika orientovaná na určitú skupinu spotrebiteľov, sa v zmysle § 9 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov považuje za nekalú.“

Denník podal podnet a SOI sa ním teraz bude zaoberať. „V nadväznosti k vyššie uvedenému poukazujeme, že z dôvodu podozrenia porušovania právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa na základe skutočností uvádzaných vo Vašom e-maile, tunajší Inšpektorát zaradí Vaše podanie do kontrolnej činnosti,“ uzavrela inšpekcia.

Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.

Foto: ilustračné

Mohlo by vás zaujímať:

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM