Od soboty si PRIPLATÍME za nákup lístka na vlak: AKO sa vyhnúť novému poplatku?
Od soboty vstupuje do platnosti nový poplatok za servis pri nákupe lístka na vlak. Sledujte, kedy ho nebudete platiť.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) pripomína, že od soboty 15. marca 2025 vstupuje do platnosti nový poplatok za servis pri nákupe lístka v pokladnici alebo vo vlaku. Cestovné však ostáva naďalej nezmenené.
V pokladniciach bude poplatok 1 euro za servis, vo vlaku to budú tri eurá.
Koho sa to netýka?
Poplatok pokrýva náklady spojené s osobným servisom – prácu pokladníka a vlakvedúceho, tlač lístka a údržbu predajných systémov. Keďže pri online nákupe tieto náklady nevznikajú, digitálny predaj je rýchlejší, pohodlnejší, šetrnejší voči životnému prostrediu aj nákladom na predajné procesy a po novom aj najlacnejší.
Poplatok sa však netýka seniorov (od 62 rokov so 100 % zľavou z cestovného a všetkých od 70 rokov) a osôb ťažko zdravotne postihnutých s potrebou asistenta (preukaz ŤZP-S), ktorí môžu naďalej využívať nákup v pokladniciach a vo vlaku ako doteraz.
Cez počítač alebo mobil
Najvýhodnejšie je kúpiť si lístok online cez e-shop, aplikáciu alebo prostredníctvom SMS (osobné a TEŽ vlaky). „Dnes si už viac ako 45 % našich cestujúcich kupuje lístky digitálne. Chceme tento trend podporiť a ukázať výhody online predaja, ktorý je rýchlejší, lacnejší a ekologickejší.“ vysvetľuje generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa.
„Výdaj papierového lístka v pokladnici stojí viac ako euro, zatiaľ čo digitálny predaj je päťkrát lacnejší – menej ako 30 centov. Výdaj vo vlaku je ešte nákladnejší. Cieľom poplatku za servis je pokrytie týchto rozdielnych nákladov a podpora pohodlnejších digitálnych služieb,“ dodáva Helexa.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné