Zmrzlina so SLANINOU či stovky nugetiek: Umelá inteligencia v McDonald’s robila BIZARNÉ chyby
McDonald’s ruší objednávkový systém založený na umelej inteligencii. Systém spôsobil množstvo kurióznych omylov, z ktorých mnohé sa stali virálnymi.

McDonald's v USA ukončuje objednávkový systém založený na umelej inteligencii (AI). Deje sa tak po sérii bizarných omylov, ktoré ľudia zdieľali na sociálnych sieťach. Upozorňuje na to portál BBC.
Skúšobnú verziu systému vyvinutého spoločnosťou IBM sieť rýchleho občerstvenia ohlásila už v roku 2019.
Systém zrušia
„Neukázalo sa to však ako úplne spoľahlivé, čo viedlo k virálnym videám bizarných nesprávne interpretovaných objednávok od zmrzliny so slaninou až po kuracie nugety v hodnote stoviek dolárov,“ píše server.
Systém bude z približne stovky pobočiek odstránený do konca júla. „Po dôkladnom preskúmaní sa spoločnosť McDonald's rozhodla ukončiť naše súčasné globálne partnerstvo s IBM v oblasti automatického príjmu objednávok,“ uviedla sieť rýchleho občerstvenia. Verí však, že technológiu ešte vo svojich reštauráciách v budúcnosti využije.
Šialené chyby
Ukázalo sa, že nahradenie ľudských pracovníkov umelou inteligenciou nemusí byť také jednoduché.
Internetom sa šíria videá, ktoré zachytávajú skutočne šialené situácie. V jednom z nich sa žena snaží presvedčiť AI, že chce karamelovú zmrzlinu. Namiesto toho dostane veľkú porciu masla.
Ďalšej zákazníčke z ničoho nič na objednávke pribudlo 20 veľkých porcií kuracích nugetiek za 222 dolárov.
Asi najbizarnejšie vyznieva prípad, kedy si niekto objednal zmrzlinu, no objednávkový systém sa na ňu nečakane opakovane snažil pridať slaninu.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné