Toto na dovolenke NIKDY nerobte! Chorvátski čašníci prezradili, čo ich najviac VYTÁČA
Dovolenková sezóna sa prehupla do svojej druhej polovice a stále sa nájde dosť Slovákov, ktorí sa chystajú do Chorvátska. Na čo by si mali dať pozor, ak sa vyberú do niektorého z tamojších podnikov?
Práca čašníka nie je jednoduchá. Celý deň je na nohách a ešte sa od neho očakáva, že splní všetko, čo vidí na očiach zákazníka. A hoci niekedy môžeme niečo myslieť ako vtip, uponáhľaného čašníka môžu niektoré nami vyslovené slová poriadne nahnevať.
Platí to aj v Chorvátsku, ktoré každoročne vyhľadávajú desiatky tisíc Slovákov. Pre server vecernji.hr viacerí chorvátski čašníci prezradili, čo ich dokáže nahnevať úplne najviac.
Koľko eur dokážu zarobiť?
V máji na základe Kolektívnej zmluvy v pohostinstve vzrástli nástupné platy pracovníkom v ubytovacích a stravovacích zariadeniach o 17 percent. Ich minimálna mzda sa tak dostala na približne 900 eur. Portál pripomína, že podniky sú ochotné za kvalitného čašníka zaplatiť oveľa viac a ich plat sa pohybuje medzi 1 100 až 1 300 eur mesačne. Kuchári si dokážu zarobiť aj 2 000 eur.
Nech už chorvátski čašníci pracujú v ktorejkoľvek lokalite, všetci sa zhodli na jednom – prácu im najviac znepríjemňujú nezdvorilí zákazníci.
Prezradili, čo ich najviac hnevá
Nezriedka sa stretávajú s lúskaním prstami, pískaním a ženy čašníčky často privolávajú slovami „Poď sem, maličká!“ Rovnako ich hnevajú aj stáli zákazníci, ktorí si myslia, že ich čašník v zhone hneď spozná a uvedomí si, čo si pravidelne objednávajú. Reči ako „To, čo vždy,“ si teda po príchode do podniku radšej odpustite. A ako postupovať, ak si chcete niečo objednať, no nechcete čašníka uraziť? „Existuje aj príjemnejšie a zdvorilejšie privolanie. Stačí len nenápadne zdvihnúť ruku alebo sa na mňa pozrieť. A nie volať, ako keby som bola zviera,“ prezradila čašníčka zo Záhrebu.
Barman z nočného klubu v Splite pritakáva, že pískanie na obsluhu je už „cez čiaru“. Zároveň dodáva, že zväčša platí, že kto najviac obťažuje čašníka, takmer nikdy nenechá sprepitné. Tiež priznáva, že personál nerád vidí, keď si zákazníci len tak presúvajú stoly a stoličky a pri odchode ich nevrátia na pôvodné miesto.
Jedna z čašníčok spomína aj na prípad z tejto sezóny, kedy si zákazník objednal porciu pre dve osoby, no po jej zjedení chcel zaplatiť len za jedného hosťa. Bránil sa tým, že veď predsa jedol sám.
„Najviac mi prekáža, keď ma zavolajú, aby si objednali, no ešte si ani nepozreli jedálny lístok a tak na seba desať minúť len nemo pozeráme,“ uviedol čašník zo Záhrebu. Nevhodné komentáre si pravidelne vypočuje takmer každá čašníčka, no nevyhnú sa im ani mužskí kolegovia.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24, Facebooku a Instagrame.
Foto: ilustračné