Obľúbené ZNAČKY Slovákov: Vedie Martinus, do rebríčka sa dostal aj kontroverzný Dráčik
Na svete je rebríček zákaznícky najobľúbenejších značiek na Slovensku. Prvá desiatka priniesla aj prekvapenia.
KPMG je organizácia nezávislých členských spoločností poskytujúcich služby v oblasti auditu, daní a poradenstva. Pôsobí v desiatkach krajín vrátane Slovenska. KPMG každoročne zostavuje rebríček zákaznícky najobľúbenejšíc značiek v krajine. Na svojom webe teraz zverejnila víťazov za rok 2022.
Opäť vedie Martinus
Víťazom prieskumu sa už piaty raz stala sieť kníhkupectiev Martinus. Druhú priečku obsadila sieť lekární Dr.Max a na treťom mieste je známa dorgéria dm drogerie markt. Po dvoch rokoch sa do prieskumu vrátil sektor Cestovanie, z ktorého je aj tohtoročný nováčik roka, portál Booking.com. Skokanom roka sa stala Tatra banka, ktorá si polepšila o 51 miest.
Celý rebríček najobľúbenejších značiek nájdete v priloženej galérii.
„Podľa našich zistení lepšia zákaznícka skúsenosť je spojená s preukázateľne vyššou finančnou výkonnosťou a tak aj hodnotu firiem. Kým top 10 firmám v hodnotení zákazníckej skúsenosti stúpli tržby v priemere o 8%, najslabšej desiatke klesli o 1%,“ ozrejmuje KPMG.
Kontroverzný Dráčik
Zaujímavosťou je, že do prvej desiatky sa dostalo aj kontroverzné hračkárstvo Dráčik. Vybojovalo si ôsme miesto.
Práve táto značka vyvolávala v uplynulých mesiacoch nemalý rozruch. Na jej webových stránkach sa pravidelne ocitali zvláštne bannery, ktoré spochybňovali očkovanie proti COVID-19, komentovali politické dianie, vojnu na Ukrajine alebo šírili konšpirácie o LGBTI komunite.
Prieskumu sa zúčastnilo viac ako 2 500 zákazníckych respondentov, ktorí poskytli viac ako 26 000 odpovedí. Do prieskumu bolo zaradených 134 značiek pôsobiacich na slovenskom trhu.
Ďalšie správy z domova i zo sveta nájdete aj na Dnes24 a na Facebooku.