Politika

Matovič nechce financovať Lengvarského NAIVNÉ spoty o očkovaní: Ozvala sa Čaputová!

Minister financií Igor Matovič (OĽANO) ešte minulý týždeň uviedol, že dôvodom, prečo jeho rezort zatiaľ neodobril finančné prostriedky určené na mediálnu podporu očkovacej kampane, je to, že strážia efektivitu vynakladania verejných prostriedkov.

Ilustračný obrázok k článku Matovič nechce financovať Lengvarského NAIVNÉ spoty o očkovaní: Ozvala sa Čaputová!
Zdroj: TASR/Martin Baumann

Dôvody, pre ktoré sa neuvoľnili peniaze na očkovaciu kampaň, sú nepochopiteľné. Je potrebné, aby si to ministri medzi sebou vysvetlili.

Prezidentka to nechápe

Vyhlásila to prezidentka Zuzana Čaputová. Uviedla to v reakcii na to, že minister financií Igor Matovič (OĽANO) zatiaľ neuvoľnil prostriedky na kampaň a žiadal od ministra zdravotníctva Vladimíra Lengvarského (nominant OĽANO) doplniť podklady.

„Dôvody sú pre mňa nezrozumiteľné vzhľadom na to, že očkovacia kampaň je úplne legitímna stratégia. Robia to takmer všetky krajiny sveta práve preto, aby vysvetlili očkovanie a jeho výhody a význam pre spoločnosť. Je treba, aby to robila aj SR. Viem, že očkovacia kampaň je pripravená. Dôvody, pre ktoré sa to nedeje alebo nie sú na to uvoľnené peniaze, sú pre mňa nepochopiteľné a je veľmi potrebné, aby si to ministri medzi sebou vysvetlili,“ povedala hlava štátu novinárom počas návštevy mobilnej očkovacej jednotky v obci Rosina pri Žiline.

Naivný spot nepresvedčí…

Minister financií minulý týždeň uviedol, že dôvodom, prečo jeho rezort zatiaľ neodobril financie na mediálnu podporu očkovacej kampane, je to, že strážia efektivitu vynakladania verejných prostriedkov.

Matovič v posledných dňoch naznačil, že spoty považuje za „vyhodené“ peniaze. Chcel teda vedieť, v akých médiách a s akými vyrokovanými zľavami bude poskytnutý reklamný priestor na očkovaciu kampaň. „Osobne by som od neho očakával naozaj výrazne väčšie nasadenie od začiatku,“ odkázal v relácii TA3 V politike.

Matovič tak spochybnil účinok reklamných spotov v médiách. "Keď si niekto myslí, že nejaké naivné spoty niekoho, kto sa nechce očkovať, presvedčia, tak je naivný sám,“ skonštatoval Matovič. Na Slovensku pritom v súčasnosti klesá počet záujemcov o očkovanie.

Z tohto dôvodu sa rezort financií obrátil na Ministerstvo zdravotníctva (MZ) SR, aby informovalo, v akých médiách a s akými vyrokovanými zľavami bude poskytnutý reklamný priestor na očkovaciu kampaň.

Rezort zdravotníctva v pondelok informoval, že doplnil potrebné údaje k žiadosti o zvýšenie finančných zdrojov na podporu očkovacej kampane. MZ tvrdí, že informačná kampaň sa na Slovensku realizuje kontinuálne.

Zaočkuj babku

Začiatkom mája spustilo ministerstvo prvú fázu celoslovenskej mobilizačnej kampane. Trvala do 27. júna a šírila sa najmä on-line prostredníctvom televízie a tiež rádií.

Na rozhlasových staniciach sa podľa MZ realizuje rozhlasová kampaň Zaočkuj babku. V on-line priestore má rezort pripravené videospoty odborníkov.

Regionálna kampaň sa zasa zameriava na zvýšenie povedomia o účasti na očkovaní prostredníctvom stotožnenia s podpornou osobnosťou. Kampaň potrvá do 15. októbra, prispôsobuje sa aktuálnemu vývoju.

Čo je nové v očkovaní?

Zdroj: TASR
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM