ELA Správy Zo Slovenska

Lidl opäť predáva DUBAJSKÚ ČOKOLÁDU: Ľudí pobúrila PRELEPENÁ etiketa. Reťazec reaguje!

Virálne produkty z TikToku zaplavili Lidl predajne. Jedným z nich je dubajská čokoláda, ktorú reťazec po veľkom úspechu opäť uviedol do predaja.

Ilustračný obrázok k článku Lidl opäť predáva DUBAJSKÚ ČOKOLÁDU: Ľudí pobúrila PRELEPENÁ etiketa. Reťazec reaguje!
Zdroj: Instagram.com/pasta.and.love

Ošiaľ z TikToku aj na Slovensku

Diskontný reťazec Lidl prišiel v týchto dňoch s unikátnou novinkou, ktorá poteší všetkých milovníkov sociálnych sietí. Po prvýkrát uvádza do predaja produkty, ktoré spustili ošiaľ na TikToku.

Označenie „fenomén“ si vo svete cukroviniek zaslúžil aj lahodný kúsok s ingredienciami typickými pre blízkovýchodné dezerty ako: pistácie, sezamová tahini pasta a lahodné kataifi cesto. Reč je o Dubajskej čokoláde, ktorá trhá ešte stále rekordy a na Slovensku ju už predáva viacero obchodov od rôznych výrobcov.

Keď ju pred časom uviedol do predaja aj Lidl, čokoláda vyvolala ošiaľ a išla na dračku. V aktuálnom letáku ju reťazec opäť propaguje. Na sociálnej sieti sa jej dostalo (neprávom) kritiky.

Stránka Nekŕmte nás odpadom, ktorú sleduje vyše 153-tisíc ľudí, zverejnila tento týždeň príspevok Takto nás LIDL klame: Falšujú dátum výroby a spotreby. Zákazníci, ktorí si čokoládu v Lidli kúpili, poukázali na to, že etiketa bola prelepená.

Dve etikety

„Predajňa LIDL a ich distribútor Dubajskej čokolády veľmi krásne upravujú dátum výroby a spotreby týchto výrobkov. Pôvodne bolo uvedené: vyrobené 20/12/2024 a spotrebovať do 20/12.2025. Je to prelepené a na nálepke je upravený dátum výroby. Spotrebiteľa klamú novými údajmi o výrobku: dátum výroby 01/03/2025 a spotrebovať do 01/03/2026,“ napísal rozhorčený zákazník alebo zákazníčka.

V komentároch sa Slováci hádali o to, že mohlo ísť iba o pôvodnú chybu v texte a platná je etiketa v slovenskom jazyku. V oboch prípadoch totiž čokoláda nebola po záruke.

Mnohí však z nekalých praktík, vrátane stránky Nekŕmte nás odpadom, obviňovali reťazec Lidl, ktorý nie je dodávateľom. Zaujímalo nás preto, kto je za finálny produkt, vrátane pôvodnej a prelepenej etikety, zodpovedný.

Značkový výrobok

„V tomto prípade ide o značkový výrobok, teda nie produkt našej vlastnej značky, ktorý uvádza na trh – a teda aj nesie zodpovednosť za označenie – jeho dodávateľ. Vzniknutá situácia je podľa všetkého administratívnou chybou,“ uviedol pre Dnes24 hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.

Prelepenie etikety v mnohých vzbudilo podozrenie aj pre nedávne informácie. Nemeckí kontrolóri si posvietili na populárnu dubajskú čokoládu, informuje denník Bild.

Počas prísnych kontrol v Severnom Porýní-Vestfálsku si inšpektori posvietili na 103 vzoriek čokolády z Turecka, Spojených arabských emirátov, Jordánska a Nemecka. Testy v týchto vzorkách odhalili nepríjemné skutočnosti. Vzorky z tretích krajín boli vadné až v 96 percentách prípadov v porovnaní s 38 percentami nemeckých produktov.

Nesprávne údaje

Kontrolóri mali problém s rôznymi aditívami (21 prípadov), hygienickým statusom (21 prípadov), v niektorých prípadoch sa v produktoch vyskytli alergény (15 prípadov) a mykotoxíny (46 prípadov). Mykotoxíny, teda plesne, sa našli v 13 percentách importovaných vzoriek.

Hovorcu sme sa preto pýtali, či Slováci, ktorí si už túto čokoládu zakúpili, majú mať obavy a ktorý údaj o dátume spotreby je správny.

„Na obale boli uvedené nesprávne údaje a platné sú tie na nálepke. Vo všeobecnosti navyše platia údaje na slovenskom štítku, ktorý bol v tomto prípade obsiahnutý na nálepke. Súčasne nemáme žiadnu vedomosť o tom, že by výrobok mal akýkoľvek kvalitatívny nedostatok. Napriek uvedenému sme sa rozhodli daný výrobok stiahnuť z predaja,“ uviedol pre náš portál Bezák.

Ilustračné foto

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM