Lidl opäť predáva DUBAJSKÚ ČOKOLÁDU: Ľudí pobúrila PRELEPENÁ etiketa. Reťazec reaguje!
Virálne produkty z TikToku zaplavili Lidl predajne. Jedným z nich je dubajská čokoláda, ktorú reťazec po veľkom úspechu opäť uviedol do predaja.

Ošiaľ z TikToku aj na Slovensku
Diskontný reťazec Lidl prišiel v týchto dňoch s unikátnou novinkou, ktorá poteší všetkých milovníkov sociálnych sietí. Po prvýkrát uvádza do predaja produkty, ktoré spustili ošiaľ na TikToku.
Označenie „fenomén“ si vo svete cukroviniek zaslúžil aj lahodný kúsok s ingredienciami typickými pre blízkovýchodné dezerty ako: pistácie, sezamová tahini pasta a lahodné kataifi cesto. Reč je o Dubajskej čokoláde, ktorá trhá ešte stále rekordy a na Slovensku ju už predáva viacero obchodov od rôznych výrobcov.
Keď ju pred časom uviedol do predaja aj Lidl, čokoláda vyvolala ošiaľ a išla na dračku. V aktuálnom letáku ju reťazec opäť propaguje. Na sociálnej sieti sa jej dostalo (neprávom) kritiky.
Stránka Nekŕmte nás odpadom, ktorú sleduje vyše 153-tisíc ľudí, zverejnila tento týždeň príspevok Takto nás LIDL klame: Falšujú dátum výroby a spotreby. Zákazníci, ktorí si čokoládu v Lidli kúpili, poukázali na to, že etiketa bola prelepená.
Dve etikety
„Predajňa LIDL a ich distribútor Dubajskej čokolády veľmi krásne upravujú dátum výroby a spotreby týchto výrobkov. Pôvodne bolo uvedené: vyrobené 20/12/2024 a spotrebovať do 20/12.2025. Je to prelepené a na nálepke je upravený dátum výroby. Spotrebiteľa klamú novými údajmi o výrobku: dátum výroby 01/03/2025 a spotrebovať do 01/03/2026,“ napísal rozhorčený zákazník alebo zákazníčka.
V komentároch sa Slováci hádali o to, že mohlo ísť iba o pôvodnú chybu v texte a platná je etiketa v slovenskom jazyku. V oboch prípadoch totiž čokoláda nebola po záruke.
Mnohí však z nekalých praktík, vrátane stránky Nekŕmte nás odpadom, obviňovali reťazec Lidl, ktorý nie je dodávateľom. Zaujímalo nás preto, kto je za finálny produkt, vrátane pôvodnej a prelepenej etikety, zodpovedný.
Značkový výrobok
„V tomto prípade ide o značkový výrobok, teda nie produkt našej vlastnej značky, ktorý uvádza na trh – a teda aj nesie zodpovednosť za označenie – jeho dodávateľ. Vzniknutá situácia je podľa všetkého administratívnou chybou,“ uviedol pre Dnes24 hovorca spoločnosti Lidl Tomáš Bezák.
Prelepenie etikety v mnohých vzbudilo podozrenie aj pre nedávne informácie. Nemeckí kontrolóri si posvietili na populárnu dubajskú čokoládu, informuje denník Bild.
Počas prísnych kontrol v Severnom Porýní-Vestfálsku si inšpektori posvietili na 103 vzoriek čokolády z Turecka, Spojených arabských emirátov, Jordánska a Nemecka. Testy v týchto vzorkách odhalili nepríjemné skutočnosti. Vzorky z tretích krajín boli vadné až v 96 percentách prípadov v porovnaní s 38 percentami nemeckých produktov.
Nesprávne údaje
Kontrolóri mali problém s rôznymi aditívami (21 prípadov), hygienickým statusom (21 prípadov), v niektorých prípadoch sa v produktoch vyskytli alergény (15 prípadov) a mykotoxíny (46 prípadov). Mykotoxíny, teda plesne, sa našli v 13 percentách importovaných vzoriek.
Hovorcu sme sa preto pýtali, či Slováci, ktorí si už túto čokoládu zakúpili, majú mať obavy a ktorý údaj o dátume spotreby je správny.
„Na obale boli uvedené nesprávne údaje a platné sú tie na nálepke. Vo všeobecnosti navyše platia údaje na slovenskom štítku, ktorý bol v tomto prípade obsiahnutý na nálepke. Súčasne nemáme žiadnu vedomosť o tom, že by výrobok mal akýkoľvek kvalitatívny nedostatok. Napriek uvedenému sme sa rozhodli daný výrobok stiahnuť z predaja,“ uviedol pre náš portál Bezák.
Ilustračné foto