Tlačové správy

Nevyhadzujte peniaze von oknom. Aká je najúčinnejšia reklama dneška a vôbec?

Ulica. Dážď. Z poštových schránok vytŕčajú pokrčené letáky a inzertné noviny. Noc. Cesta. Spoza okien auta míňam billboardy. Sústredím sa na jazdu. Konečne doma. Prvý program reklama, druhý tiež. Vzdávam to. Posadím sa s laptopom k oknu.

Ilustračný obrázok k článku Nevyhadzujte peniaze von oknom. Aká je najúčinnejšia reklama dneška a vôbec?
Zdroj: Dnes24.sk

A píšem. Nasledujúce riadky. Riadky o reklame. Bez ktorej to nejde, ale ktorej je už toľko, že človek sa voči nej stal imúnny. Otravná, obťažujúca, nepríjemná. Takto ju vnímame. Pritom vo svojej podstate je dobrá reklama tak geniálna vec. Dokáže prinášať väčšie zisky podnikateľom. Vytvárať tak nové pracovné miesta. Posúvať vpred celú ekonomiku.

Negatívnym prvkom v spoločnosti z nej urobilo jej množstvo a forma. Je jej veľa a je násilná. Narážame na ňu v uliciach. Na stanici. V televízii. Všade. Aj tu na internete. Na mieste, kde naberá celkom nový rozmer. V online svete je totiž dokonale merateľná.

Sme opäť v slepej uličke. Ktorým smerom sa pohnúť? Je veľa možností, ako propagovať svoj biznis na internete. Ktoré naozaj fungujú? Všetky, i keď s rozdielnou efektivitou. Okrem tohto: Zvoní vám telefón. Akýsi internetový katalóg. Dozviete sa, že za malý poplatok si v ňom môžete zaregistrovať svoju firmu a zákazníci sa začnú sypať. Pekná predstava. Až na to, že ani samotný katalóg takmer nik nenavštívi.

Bannery. Iste, stále majú svoj nenahraditeľný význam. Sú však drahé a už nie tak efektívne ako kedysi. PPC. Platíme len za kliknutia, nie za zobrazenie reklamy. Na prvý pohľad dokonalý systém. Zvolím si maximálnu cenu za jeden klik. Šesť, možno desať centov. Kliknú si len tí, ktorých moja reklama osloví. Tak? V praxi to nanešťastie funguje inak. Podobné zmýšľanie majú mnohí konkurenti a PPC je aukčný systém. Cena v konečnom dôsledku nie je taká lákavá. Desiatky centov za jediný klik. Sto kliknutí, z ktorých môže vzísť jeden zákazník alebo klient, vyjdu na slušný balík.

Nebudem vás ďalej napínať. Najúčinnejšia reklama dneška ale aj vôbec je podľa mňa tá, v ktorej ste sa ocitli práve teraz.

Áno, tento článok je takisto reklama. Komerčné články v online médiách nemusia byť násilné. Môžu poradiť alebo podať príbeh. Môžu poskytnúť užitočné informácie alebo zabaviť. Výsledok? Niekoľkonásobne efektívnejšia forma propagácie ako prvoplánová reklama.

A že takéto články naozaj fungujú, si môžete pozrieť na 5 skutočných prípadoch.

Aké médium si vybrať? Podľa zamerania, lokalizácie, rozpočtu… Výber je naozaj pestrý a šikovný prehľad online spravodajstiev na Slovensku nájdete tu.

Dôležitý však nie je len výber toho najsprávnejšieho média. Ale aj samotný článok. Ako ho napísať tak, aby zaujal? Je to celkom jednoduché. Najprv si vyložte nohy na stôl. A článok nechajte na profesionálov ;). Veď rozhodnúť o jeho úspechu alebo neúspechu môže aj jediné slovo.

(PR)

foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM